دفاتر شرکت جی تی بی، شانگهای- چین

33

 

شرکت ام موزر برای آژانس تبلیغاتی جی تی بی که درشهر شانگهای قرار دارد، دفاترجدید طراحی کرده است. نشانه‌های طبیعت و زندگی سالم، الهام بخش خلاقیت و روح همکاری در دفاتر جدید و متمایز آژانس جی تی بی در شانگهای می‌باشد.

بسیاری از انگیزه‌های طراحی این دفتر الهام گرفته از دفتر قبلی این شرکت در مرکز شهر شانگهای بوده است. شرکت جی تی بی با حفظ کارکنان خلاق خود و به خدمت گرفتن نیروی تازه نفس، مصمم به خلق محیط کاری شد که سبک زندگی سالم را حمایت و بین زندگی و کار تعادل ایجاد می‌کند. اهدای گواهینامه well برای تمرکز طراحی به برجسته کردن مسائل انسانی به این اثر تعلق گرفته است.

یکی از نشانه های بارز این رویکرد انسانی در دیوار  گیاهان سبز غذاخوری کارکنان به چشم می‌خورد که با سخاوتمندی فضا را در برگرفته و به اتاق استراحت کارکنان امتداد پیدا می‌کند. در نتیجه محل بزرگی برای گردهمایی ها، ملاقات ها و مراسم کارکنان ( بخصوص در روزهای جمعه که با نواختن شیپور آغاز می‌شود) ایجاد شده است.

المانهای طراحی سالن غذاخوری کارکنان مانند دیوار گیاهی سبز و یا کف چوبی در بیشتر فضاهای اداری نیز استفاده شده است تا فضای طبیعت بیرون را در محیط کار القا کند. دیوارهای شیشه ای نور بیرون را به داخل آورده و منظره بیرون را نمایان میکند. چند ردیف نیمکت در یک فضای حیاط خلوت برای فعالیتهای برین استورمینگ (طوفان مغزی: طرح ایده‌های پیاپی)،  مباحث تبلیغات و یا کارهای دور از میز گذاشته شده است.

در میان فضاهای باز اداری و هسته مرکزی ساختمان، که با محل های ملاقات در برگرفته شده است، یک راهرو دایره ای به پهنای 2متر و چهل سانتیمتر با کفپوش های متضاد رنگی پوشیده شده و این حس را درکارکنان هنگام قدم زدن در کنار هم ایجاد می‌کند که با ایده های یکدیگر آشنا شوند.

این طرح برنده جایزه شایستگی  سال 2016  مجمع معماران هنگ کنگ شده است.

طراحی داخلی شرکت آژآنس تبلیغاتی

طراحی: شرکت ام موزر

کارفرما: GTB 

مساحت:1650 متر مربع

موقعیت: شهر شانگهای، کشور چین

حرفه: تبلیغات / بازاریابی

طراح: شرکت ام موزر

عکاس: ویتوس لائو

طراحی داخلی شرکت آژآنس تبلیغاتی طراحی داخلی شرکت آژآنس تبلیغاتی طراحی داخلی شرکت آژآنس تبلیغاتی طراحی داخلی شرکت آژآنس تبلیغاتی طراحی داخلی شرکت آژآنس تبلیغاتی طراحی داخلی شرکت آژآنس تبلیغاتی 

منبع : شرکت معماری شیپ