چگونه بازسازی آرایشگاه زیبایی خود را انجام دهیم

35

از آنجا که اصل اساسی در سالن های زیبایی یا آرایشگاه ها جذاب کردن بیشتر افراد است، معقول است که مشتریان انتظار داشته باشند یک آرایشگاه خود فضایی جذاب داشته باشد. بنابراین صاحب یک سالن زیبایی که به دنبال موفقیت است، می بایست فضایی را برای کار خود به وجود آورد که برای مشتریان دعوت کننده بوده و همینطور به آنها اطمینان دهد که صاحبان این سالن درک درستی از زیبایی دارند. با توجه به نکاتی که در ادامه ذکر خواهد شد می توانید بازسازی آرایشگاه زیبایی جذاب خود را انجام دهید و اینگونه توانایی شما در جذب مشتریان و حفظ آنها بیشتر خواهد شد.

طراحی داخلی سالن زیبایی

1. یک تم اصلی برای طراحی خود انتخاب کنید.

یک تم موفق می بایست منجر به تصویری خاص شده که در ذهن مشتریان ثبث گردد و به آنها احساس مثبتی نسبت به این مکان و خدمات آن بدهد. از نمونه های تم سالن های زیبایی می توان به دختران گاوچران، رقصنده ها، ستارگان سینما، بچه گربه ها و یا مناظر فضاهای تفریحی اشاره کرد. از تصاویر و نقاشی هایی که متناسب با تم انتخابی شماست در سرتاسر سالن خود استفاده کنید و دکوراسیون فضا را در راستای این تم اصلی حفظ کنید. به طور مثال اگر تم فضای شما دخترگاوچران است، می توانید در اطراف آینه ها و دیوارها از طناب استفاده کنید. بعلاوه می توانید از تم طبیعت استفاده کرده و فضا را با گیاهان، متریال های طبیعی و رنگ ها و نقش های خاکی رنگ پر کنید.

2. یک پالت رنگی تک رنگ، دو رنگ و یا سه رنگ انتخاب کنید.

با درنظرگیری این رنگ ها برای انتخاب مبلمان، تجهیزات، قاب ها و رنگ دیوار، در سرتاسر طرح فضا به این پالت رنگی پایبند باشید. از گل، اگر متناسب تم شماست، در سالن خود استفاده کنید و گل هایی را انتخاب کنید که رنگ آنها متناسب با پالت رنگی شماست. اگر در فضای شما نور کافی وجود دارد از گلدان های طبیعی نیز استفاده کنید. در غیراینصورت می توانید از گلهای مصنوعی استفاده کنید. از گل های تک شاخه استفاده نکنید مگر آنکه گلدان اصلی آنها را در اختیار داشته باشید چرا که خریداری هر روزه گل های تک شاخه می تواند به میزان قابل توجهی هزینه های شما را بالا ببرد.

3. پلان سالن خود را ترسیم کنید.

طول و عرض فضا را اندازه گرفته و در زمان طراحی از این ابعاد اندازه گیری شده استفاده کنید. کانتر صندوق و سالن انتظار را در نزدیک ورودی در نظر بگیرید و از آینه ها و صندلی های سالن و سشوارها و سایر تجهیزات سالن، در بقیه بخش ها استفاده کنید. تجهیزات مشابه را در کنار هم قرار دهید. از آنجا که ممکن است مشتریان زمان زیادی را برای انتظار در سالن صرف کنند و بعلاوه برخی از مشتریان با همراه به سالن می آیند که این همراهان نیازی به استفاده از خدمات سالن ندارند، بنابراین جهت نشستن، فضای بزرگ و مناسبی را به سالن انتظار اختصاص دهید.

4. از مبلمان هایی استفاده کنید که متناسب با تم و پالت رنگی و پلان طرح شما باشند.

به طور مثال یک کاناپه می تواند در فضای انتظار خیلی کاربردی باشد. اگر پالت رنگی انتخابی شما صورتی و قهوه ای است شاید ایده خوبی باشد که از یک کاناپه قهوه ای و در کنار آن یک صندلی صورتی استفاده کنید.

5. از تلویزیون در سالن خود استفاده کنید و برنامه ها و فیلم هایی را که می تواند برای مشتریان شما جذاب باشد، نمایش دهید.

به طور مثال اگر مشتریان شما را تعداد زیادی از خانم ها تشکیل می دهند، می توانید از برنامه های مربوط به زنان در تلویزیون خود پخش کنید. اگر فضای سالن شما بسیار بزرگ است و سر و صدا ایجاد مزاحمت نمی کند می توانید از چند تلویزیون برای گروه های مخاطب متفاوت استفاده کنید. بعلاوه می توانید همزمان از چند تلویزیون استفاده کنید و صدای همه آنها را به جز یکی روی حالت “بی صدا” تنظیم کنید.

نکته:

سالن ها می توانند در کنا ر خدماتی که ارائه می دهند، فروش برخی از اقلام موردنیاز مشتریان را نیز در برنامه کار خود داشته باشند. عرضه محصولاتی مانند کیف دستی، عطر، لوازم آرایش، شامپو و نرم کننده در سالن، می تواند برای مشتریان منجر به جلب رضایت بیشتر شود. این محصولات را در بخش های مختلف سالن به ویژه در کنار سالن انتظار قرار دهید تا بهتر دیده شوند. بعلاوه می توانید از آنها در ویترین سالن خود استفاده کنید.

شرکت معماری شیپ

منبع: smallbusiness.chron.com