طراحی داخلی رستوران مدرن و گرم با استفاده خلاقانه از طناب

45

محیط رستوران به میزان گسترده ای به واسطه متریال های انتخاب شده و نورپردازی صورت گرفته، درک می شود. فضای سالن اصلی حول یک زون مرکزی که با رشته هایی از طناب به طول کلی 30 کیلومتر تزئین شده، شکل گرفته است.  در شب، نورهای سالن، طناب ها را روشن کرده و فضایی دنج فراهم می آورد که درک حسی از این فضا را نسبت به روز به شدت تغییر می دهد. بازی نور از نمای این رستوران دیده شده و هر رهگذری را جذب می کند که به فضای داخل نگاهی بیاندازد.

مردم اهل کیف، رستوران ادسا را از سال 1962 می شناسند. اما روزگار جدید قوانین جدید خود را می طلبد و امروز نیز آن رستوران خوب و قدیمی و دنج ادسا مهمانان خود را به یک فضای کاملا جدید و مدرن دعوت می کند. ادسا در واقع نام شهری است که با عطر و طعم وصف نشدنی منحصر به خود و تاریخی صد ساله، در سواحل دریای سیاه در جنوب اکراین واقع شده است. قطعا با یک بار بازدید از این شهر هر فردی، این توصیف را درک کرده و عاشق این شهر می شود. به همین دلیل است که هدف از طراحی این رستوران بازتولید روح این شهر خاص نبوده است. در مقابل سعی شده است که در طرح این فضا، به واسطه ایجاد ارتباطی نامحسوس، تصویر روشنی از این مکان شکل بگیرد.

طراحی خلاقانه رستوران

اطلاعات پروژه :

رستوران Odessa

دفتر طراحی : YOD Design

موقعیت :   کیف، اکراین

مساحت : 350 مترمربع

در پشت استند بار رستوران، قفسه هایی وجود دارد که با باکس هایی که به صورت نامنظم جایگذاری شده اند، دکور شده است. قسمت اوپن آشپزخانه با دو فر پخت، پروسه کامل طبخ غذا را به نمایش گذاشته و اینگونه ذات صادق و خالص این مکان را نشان می دهد. در راهرویی که به فضای ورودی رستوران منتهی می شود، بازدیدکنندگان با جداره ای از سنگ های مرجانی مواجه می شوند که متریال اصلی ساخت و ساز در شبه جزیره Crimean محسوب می شود.

سالن کوچکتر رستوران در مواقع ضروری می تواند برای مهمانی ها به صورت خصوصی عمل کند. نکته اساسی در سازماندهی فضای سالن کوچکتر، وجود جداره ای است که با ورق فلز از جنس استیل پرداخت شده پوشانده شده و نقشه توپوگرافی ادسا قدیم را نشان می دهد. در داخل این جداره یک شومینه نیز قرار گرفته که همچون مدولی متحرک و مجزا عمل می کند. استفاده از این شومینه به عنوان راهکاری برای ایجاد تنوع بیشتر در چیدمان صندلی ها بوده است. تصویر کامل ادسا به وسیله المان های دکوراتیو متعدد در این فضا بازتولید شده و بازدیدکننده را بیشتر به سواحل رنگارنگ این منطقه نزدیک می کند.

طراحی خلاقانه رستوران
طراحی خلاقانه رستوران
طراحی خلاقانه رستوران
طراحی خلاقانه رستوران
طراحی خلاقانه رستوران

شرکت معماری  شیپ

منبع: dsigners.net