طلا فروشی زمانی

کارفرما

آقای زمانی

نوع

تجاری فرهنگی ورزشی

موقعیت مکانی

تهران، تجریش

متراژ (متر مربع)

سال طراحی

1393

تیم طراحی

گروه طراحی شیپ

تیم اجرایی

گروه طراحی شیپ

طراحی داخلی طلا فروشی به‌عنوان یکی از محیط‌های کاری متفاوت می‌تواند بسیار حائز اهمیت باشد. این محیط به دلیل اینکه یکی از محیط‌های تجملی محسوب می‌شود، باید به صورتی طراحی شود که در جذب مشتری موفق عمل کند.

طراحی دکوراسیون طلا فروشی از جمله فضاهای تجاری است که طراحی آن در میزان جذب و اطمینان مشتریان بسیار تأثیرگذار است و چون بیشتر مشتریان از قشر بانوان محسوب می‌شوند، باید نسبت به دیگر محیط‌های تجاری، لوکس‌تر جلوه داده شود.

به جز مسئله زیبایی داخلی طلافروشی، طلا کالایی گران بهایی است که عرضه آن نیازمند حفظ امنیت در فضای داخلی است. باتوجه‌به نکات ذکر شده چندین راهبرد دیگر نیز برای طراحی طلافروشی بسیار مهم و حیاتی به نظر می‌آیند و باید به آنها بیشتر توجه نمود.

ویترین در طراحی داخلی طلا فروشی

یکی از این موارد کاربردی برای جذب مشتری بیشتر، طراحی ویترین است. این موضوع در طراحی داخلی طلا فروشی نیز موردتوجه است؛ زیرا فروشنده بدین روش جواهرات خود را به نمایش می‌گذارد و قراردادن این زیورآلات در یک ویترین و یا حتی کانتر زیبا می‌تواند تأثیر زیادی بر روی دیدگاه مشتری بگذارد.

برای طراحی کانتر و استندهای فروش کالا در پروژه طلا فروشی زمانی، گروه طراحی داخلی شیپ تصمیم به استفاده از چوب ام‌دی‌اف از جنس روکش چوب را گرفت تا بدین‌وسیله از گرمای رنگ چوب برای رسیدن به محیط گرم و دلپذیر استفاده شود. به جز مسئله متریال موردنیاز برای ساختن کانتر، واضح بودن کالا در عین برطرف‌سازی نگرانی‌های امنیتی نیز بسیار بااهمیت است. بدین منظور، برای طراحی ویترین و یا به‌صورت معمول در طراحی داخلی طلا فروشی ها از شیشه‌هایی با مقاومت بالا برای حفظ امنیت کانترها استفاده می‌شود.

به جز استفاده از متریال شیشه برای واضح بودن زیباترین کالکشن‌های جواهرآلات، نورپردازی مناسب در داخل مغازه نیز بسیار مهم است. بی شک هیچ شخصی حاضر نیست در داخل مغازه‌ای کم‌نور به خرید جواهرات موردنظر خود بپردازد. مکان کم‌نور احساس ناامنی را در مشتری بیشتر می‌کند و احساس ناامنی در طراحی طلا فروشی نکته‌ای مثبت محسوب نمی‌شود.

برای طراحی نورپردازی طلافروشی، کلیت طراحی بسیار مهم است که آیا از سبک کلاسیک برای طراحی استفاده شده و یا سبک مدرن. برای طراحی طلا فروشی زمانی، باتوجه‌به درخواست کارفرما از سبک مدرن به‌عنوان گزینه مناسب برای طراحی استفاده شد و تلاش نمودیم تا از سیستم روشنایی هالوژنی و محو شده در سقف استفاده کنیم تا محیطی ظریف، ساده و درعین‌حال منطبق با سبک طراحی این فضا داشته باشیم.

بیشترین قشری که به طلافروشی‌ها مراجعه می‌کنند بانوان هستند و به همین دلیل استفاده از رنگ و متریال‌ها باید بادقت عمل بیشتری صورت بگیرد. یکی از موارد دیگر برای طراحی طلا فروشی که با فضاهای دیگر متفاوت است ترکیب‌بندی رنگ‌های آن است. اصول رنگ‌بندی در یک طلا فروشی امری کاملاً سلیقه‌ای است؛ ولی به‌صورت عام رنگ‌های سفید، قهوه‌ای و طلایی از جمله رنگ‌هایی هستند که در جذب خانم‌ها به این محیط تأثیر بسیار دارند.

به‌کارگیری رنگ‌های فانتزی مثل سبز و صورتی خارج از عرف طراحی طلافروشی محسوب می‌شوند و حس کلاسیک و لاکچری بودن را از محیط می‌گیرند. قدرت تأثیرگذاری رنگ‌ها و متریال‌های به‌قدری زیاد است که حتی در جذب مشتری و میزان فروش نیز مؤثر هستند و هرچه طلافروشی خاص‌تر و تلفیق عامل‌های مانند متراژ، امنیت ویترین و در نهایت خلاقیت‌های شیک و پر زرق‌وبرق بیشتر باشند، کارآمدی بیشتری را برای جذب مشتریان خواهد داشت.

صفحه اصلیمقالاتپروژه‌هاتماس با ما