فروشگاه کفش کریمی در پونک

کارفرما

آقای کریمی

نوع

تجاری فرهنگی ورزشی

موقعیت مکانی

تهران،پونک

متراژ (متر مربع)

سال طراحی

1392

تیم طراحی

گروه طراحی شیپ

تیم اجرایی

گروه طراحی شیپ

طراحی داخلی فروشگاه کفش

هر فروشگاهی بسته به نوع فعالیت به طراحی متفاوت و خاصی نیازمند است. طراحی داخلی هر فروشگاهی در مرحله اول باید قدرت جذب مشتری را داشته باشد. با ایجاد فضایی خاص و منحصر به فرد در دکوراسیون کفش فروشی مشتریان سر ذوق می آیند و تمایل آن ها برای سپری کردن مدت زمان بیشتر در فروشگاه افزایش پیدا می کند. در فروشگاه کفش، زیبایی بخش ویترین و بخش داخلی مغازه از اهمیت زیادی برخوردار است و تاثیر زیادی در جذب مشتری دارد بنابراین بهتر است دکوراسیون داخلی فروشگاه کفش و ویترین آن را به صورت کاربردی و همه پسند طراحی کنید.

در هنگام طراحی داخلی مغازه کفش فروشی باید فضایی شیک و مناسب برای چیدمان کفش ها طراحی شود. در طراحی این فروشگاه توسط گروه طراحی شیپ سعی شده است تا از قفسه های مدرن با طرح و رنگ های مختلف از جنس MDF برای قرار دادن کفش ها استفاده شود. علاوه بر نصب قفسه ها در فضای مغازه کفش فروشی، طراحان ما  سعی بر آن داشته اند تا تعداد مناسبی آینه روی دیوار نصب کنند و فضایی مناسب از فروشگاه را برای نشستن و امتحان کردن کفش اختصاص دهند. همچنین در نحوه قرار دادن کفش ها روی قفسه (به گونه ای روی قفسه ها قرار بگیرند که طرح و رنگ آن برای مشتری به راحتی قابل دید باشد) و نورپردازی اطراف قفسه توجه خاصی صورت گرفته است.

 طراحی صحیح دکوراسیون مغازه کفش فروشی فقط محدود به عواملی نظیر انتخاب کفپوش و دیوارپوش شکیل و قفسه و اجناس زیبا و لوکس نیست و عوامل مهم دیگری نظیر طراحی نورپردازی و … نیز هستند که باید به آن ها توجه ای ویژه داشته باشد. طراحی نورپردازی صحیح و کافی برای فضای داخلی فروشگاه کفش فروشی از اهمیت زیادی برخوردار است زیرا اگر فروشگاه دارای نورپردازی مناسبی باشد فضایی گرم و دعوت کننده در آن ایجاد می شود که این فضا مشتریان را برای ورود به مغازه تشویق می کند بنابراین علاوه بر طراحی نورپردازی برای ویترین فروشگاه کفش فروشی باید فضای داخلی فروشگاه نیز از نورپردازی با روشنایی کافی برخوردار باشد.

علاوه بر موارد ذکر شده، طراحان شیپ تلاش نموده اند تا  از ازدحام و شلوغی اجناس در کنار هم بپرهیزند، زیرا بی‌نظمی ذهن را خسته می‌کند و اجازه انتخاب صحیح را نمی دهد. همچنین صندلی‌های کافی برای امتحان کردن کفش‌ها و آینه‌های قدی از موارد دیگری هستند که در دکوراسیون داخلی این فروشگاه مدنظر بوده اند، زیرا یکی از عوامل جذب مشتری این است که لذت زیبایی جنس را حس کنند.

صفحه اصلیمقالاتپروژه‌هاتماس با ما