طراحی نما تجاری مدرن
همانطور که می دانید طراحی نما یکی از بخش های مهم معماری است که می تواند تاثیر بسزایی در تلقی و برداشت افراد از ساختمان داشته باشد و به صورت مستقیم روی مخاطبان و شکل گیری ذهن آنها از کاربری ساختمان تاثیر گذار باشد. در پروژه ها و ساختمان های تجاری، طراحی نما برای جذب مخاطب با سلیقه های مختلف نقش اصلی را ایفا میکند و در واقع ماهیت و هویت ساختمان چه در ساختمانهای اداری و مسکونی و چه در ساختمانهای تجاری وابسته به طراحی نما میباشد. خلاقیت و زیبایی در طراحی نما برای مجتمع های تجاری تضمینی است در جذب مشتری بیشتر و موفقیت در کسب و کار.
از عوامل مهم در طراحی نمای ایده ال و خلاق انتخاب متریال مناسب میباشد که معمولا در ساختمانها و مجتمع های تجاری ترکیب و تلفیق متریال مختلف با شیشه میتواند انتخاب مناسبی باشد. در واقع فروشگاه ها و واحد هایی که در ضلع اصلی مجتمع قرار دارند با طراحی متناسب با کل فضا و به کاربردن شیشه در نمای سمت خیابان، ویترینی میشود برای جذب بیشتر عابرین. استفاده از متریالی چون سنگ، چوب، ورق آلومینیوم کامپوزیت و ... در کنار شیشه و در جای مناسب و متناسب با فضا نمای تجاری را خاص و منحصربفرد میکند.
در طراحی نمای تجاری-مدرن، شکل و فرم ساختمان این قابلیت را دارد که در عین بی نظمی، وزن و هماهنگی بین عناصر نما را ایجاد کند. در پروژه تجاری الماس واقع در نارمک، شیشه را به عنوان اساس طراحی نما در نظر گرفتیم که در واقع بازتاب بهتری از نور خورشید است و در آن فضا با حجم زیاد مجتمع های تجاری باعث درخشندگی ساختمان و جذب مخاطبان بیشتری خواهد بود. ترکیب سنگ و چوب در کنار شیشه، هم به استحکام نما کمک میکند و هم طراحی بخشهای مختلف ساختمان و طبقات را تفکیک کرده و به شکلی مجزا نمایش میدهد. گرمی رنگ چوب نیز تکمیل کننده طراحی نمای مجتمع الماس میباشد و در واقع در کنار شفافیت شیشه و سختی و سردی سنگ، حس گرم و آرامش بخشی به اطرافیان و کاربران منتقل کنند.