سبک های تک در طراحی اداری

50

پیشرفت تکنولوژی و امکانات فنی تغییرات زیادی را در طراحی داخلی اداری به وجود آورده است. در این میان یک سبک معماری به نام های تک که از دهه هشتاد میلادی در اروپا مطرح شد، در حال حاضر نیز مورد توجه بسیاری از طراحان است. این سبک معماری در واقع به لزوم انعکاس دانش و صنعت روز در طراحی و دکوراسیون داخلی تکیه دارد. استفاده از این سبک در طراحی داخلی فضای اداری ایده‌ی بسیار خوبی است و می‌توان به واسطه‌ی آن شرایط کار در یک محیط مدرن و کارآمد را به وجود آورد. در ادامه توضیحات بیشتری در مورد طراحی داخلی اداری به سبک های-تک ارائه شده است.

سبک های تک در طراحی اداری
سبک های تک در طراحی اداری

استفاده از آخرین تکنولوژی‌های ماهواره‌ای در طراحی داخلی اداری

تجهیزات برقراری ویدیو کنفرانس امروزه رفت و آمدها را کاهش داده است و به این ترتیب می‌توانیم در هزینه‌های مربوط به نیروی انسانی صرفه‌جویی کنیم. در حال حاضر نیز با همه‌گیری ویروس کرونا، این امر بیش از پیش مورد استقبال طراحان و معماران قرار گرفته است. لازم است در فرآیند طراحی داخلی دفتر کار ، فضایی را تحت عنوان اتاق کنفرانس برای این امر در نظر بگیریم. طراحی داخلی اتاق کنفرانس در گذشته به یک میز بزرگ، تخته و در نهایت یک صفحه نمایش محدود می‌شد. اما در حال حاضر با استفاده از انواع تجهیزات ماهواره‌ای می‌توانیم برقراری ارتباطات را در سطح گسترده‌ای انجام دهیم و جلسات کاری به این صورت بسیار مفید برگزار خواهند شد.

برای دستیابی به بهترین کیفیت صدا و تصویر می‌توانید از پورت‌های نمایشی HDMI استفاده کنید. در نظر گرفتن پروژکتورهای مناسب در طراحی داخلی فضای اداری نیز بسیار کارآمد خواهد بود. دیگر ترندهای تکنولوژی‌های ماهواره‌ای که در طراحی داخلی دفتر کار مورد استفاده قرار می‌گیرند می‌توان به صفحات نمایش دیواری لمسی و طراحی داخلی اتاق کنفرانس اشاره کرد که با بهترین امکانات مطابق با پیشرفت‌های اخیر تکنولوژی تجهیز شده‌اند.

سبک های تک در طراحی اداری
سبک های تک در طراحی اداری

امکانات استفاده از تلفن‌های همراه و تبلت‌ها

استفاده از تجهیزات مربوط به برقراری ارتباطات با تلفن همراه و تبلت امروزه در دفاتر کاری بسیار ضروری است. در این میان بهتر است امکاناتی برای این وسایل در طراحی داخلی دفتر کار فراهم کنیم. امکاناتی نظیر جایگاه‌های شارژ، اتاقک‌های برقراری تماس تلفنی و … جزو ترندهای طراحی داخلی اداری به سبک های- تک محسوب می‌شود.

دفاتر کاری بدون کاغذ

یکی دیگر از مشخصه‌های طراحی داخلی فضای اداری به سبک های تک ، کاهش مصرف کاغذ است. به این ترتیب که به جای نامه‌نگاری‌ها، بایگانی مدارک و کاغذبازی‌های اداری می‌توان کارهای مربوطه را با جایگزین‌هایی مانند دراپ باکس، گوگل درایو، اسکای درایو و … انجام داد.

طراحی داخلی اداری های-تک _05
طراحی داخلی اداری های-تک _06

انعطاف‌پذیری در طراحی داخلی دفتر کار

پیش از این در مقاله‌ای به لزوم انعطاف‌پذیری طراحی داخلی فضای اداری اشاره کردیم و راهکارهایی در این زمینه نیز در مقاله ارائه شد. این امر امروزه با همه‌گیری بیماری کرونا و استرس ناشی از آن اهمیت بیشتری پیدا کرده است. صاحبین مشاغل به دنبال راهکارهایی هستند که کارمندان کارها را از خانه انجام دهند و یا اینکه تمهیدات ویژه‌ای را در دکوراسیون دفتر کار فراهم کنند. در این میان لازم است صاحبین مشاغل امکانات مربوط به دورکاری را در اختیار کارمندان خود قرار دهند.

همچنین لازم است تمهیداتی را در دکوراسیون دفتر کار در نظر بگیریم تا کارمندان مجبور نباشند تمام ساعات روز را پشت میزهای کاری خود بگذرانند. درست است که استفاده از فضاهای اشتراکی دیگر مثل سابق امکان‌پذیر نیست اما می‌توانیم با ایجاد تنوع در دکوراسیون دفتر کار و در نظر گرفتن فضاهای کار انفرادی و چیدمان باز و آزاد فضا، به فعالیت و پویایی کارمندان در محیط کمک کنیم. در این میان لازم است امکانات رایج مربوط به طراحی و دکوراسیون دفتر کار های تک را بیش از پیش در نظر بگیریم. این امکانات عبارتند از :

  • ایجاد شرایط آکوستیکی مناسب
  • نورپردازی اصولی
  • سیستم تهویه مطبوع مناسب و امروزی
  • مبلمان ارگونومیک
  • انتخاب رنگ و دکوراسیون مناسب
  • دسترسی آسان و واضح به فضاها
  • گردش فضایی اصولی مطابق استانداردهای طراحی داخلی اداری
  • بایگانی و فرایند مربوط به آن با سیستم نوین و امروزی

عمل به تمام موارد مذکور برای طراحی داخلی اداری به سبک های-تک تنها با کمک گرفتن از متخصصین این امر امکان‌پذیر است. شرکت معماری شیپ با سابقه‌ی چندین ساله در زمینه طراحی و دکوراسیون دفتر کار می‌تواند در این زمینه راهنمای شما باشد. تیم حرفه‌ای طراحی و اجرا با در نظر گرفتن امکانات موجود و پیش‌بینی نیازهای آینده‌ی شرکت شما، بهترین نوع دکوراسیون دفتر کار را به شما ارائه خواهد داد.

تحریریه شرکت معماری شیپ