نکات مهم طراحی اتاق پاکسازی پوست و مو (اتاق فیشیال)

706

کلینیک‌های زیبایی و مراکز اسپا امروزه علاوه بر امکانات مدرن و به‌روز، از نظر فراهم کردن شرایط رفاه مشتریان نیز با یکدیگر رقابت می‌کنند. وقتی وارد فضاهای بهداشتی و درمانی می‌شویم، اغلب می‌بینیم که به فضای پذیرش بیش از سایر فضاها رسیدگی شده است درحالی‌که طراحی اتاق‌ پاکسازی پوست و سایر فضاهای مراکز اسپا نیز از اهمیت بسیاری برخوردار است و می‌تواند به‌نوعی نشان‌دهنده اعتبار کسب و کار شما باشد.

 در این مقاله به نکات مهم طراحی اتاق پاکسازی پوست می‌پردازیم.

ایجاد محیط منظم و پاکیزه

پاکیزگی و نظم از مهم‌ترین نکات چیدمان اتاق پاکسازی پوست است. در نظر گرفتن امکاناتی برای شستن ملافه‌ها و … یکی از اقدامات خوبی است که می‌توانید در نظر داشته باشید. در غیر این صورت، می‌توانید از روکش‌ها و ملافه‌های یک‌بارمصرف استفاده کنید. ملافه‌ها، روکش‌ها و حوله‌های تمیز، از ضروری‌ترین امکانات اتاق پاکسازی پوست است.

در کنار آن، رعایت نکات زیر به ایجاد یک محیط بهداشتی برای پاکسازی پوست کمک می‌کند:

  • استفاده از رنگ روشن که به راحتی هرگونه آلودگی را نشان می‌دهد
  • استفاده از متریال‌های شفاف که به راحتی تمیز می‌شوند
  • استفاده از دیوارپوش و کفپوش‌های آنتی‌باکتریال
  • انتخاب متریال مناسب با قابلیت ضدعفونی خوب برای روکش مبلمان و تخت‌ها
طراحی اتاق پاکسازی پوست

ایجاد فضایی آرام و امن در طراحی اتاق پاکسازی پوست

مشتریان شما برای رهایی از استرس کار روزانه و احساس سبکی به اسپا و سالن پاکسازی پوست مراجعه می‌کنند. بنابراین چیدمان و دکور اتاق پاکسازی پوست باید با هدف ایجاد آرامش مراجعین انجام شود. استفاده از رنگ‌های پاستلی و ملایم در طراحی اتاق پاکسازی پوست بسیار پیشنهاد می‌شود. در کنار آن می‌توانید از اکسسوری‌های دکوراتیو زیبا مانند قاب عکس، مجسمه و … استفاده کنید. در نظر گرفتن یک دیوار شاخص در اتاق ایده خوبی است.

استفاده از متریال چوب برای کف‌سازی بسیار پیشنهاد می‌شود. چرا که کاشی به حد کافی زیبا به نظر نمی‌رسد و موکت اصلا انتخاب خوبی نیست. چوب حس گرما و صمیمیت به فضا می‌بخشد. کفپوش‌های چوب و مشابه آن با خاصیت ضدرطوبت امروزه در بازار وجود دارند و برای طراحی فضاهای اسپامانند بسیار کاربردی هستند.

در نظر گرفتن کمد و قفسه‌های کافی در سالن پاکسازی

باید فضای کافی برای نگهداری تجهیزات مورد استفاده در دکور اتاق پوست و مو در نظر داشته باشیم. با ایجاد قفسه و کمدهای دیواری می‌توانیم به خوبی از فضا استفاده کنیم و آن را منظم‌تر جلوه دهیم. لوازم باید در دسترس اپراتورها باشند و با نظم خوبی چیده شوند. چیدمان لوازم و تجهیزات، خود می‌تواند بخشی از دکوراسیون داخلی اتاق پاکسازی باشد.

چیدمان اتاق پاکسازی پوست

نورپردازی در دیزاین اتاق پاکسازی پوست و مو

استفاده از نور طبیعی روز برای طراحی اتاق‌ پاکسازی پوست بسیار پیشنهاد می‌شود. نور روز باعث القای حس آرامش و نشاط می‌شود. در کنار آن باید تمهیداتی را برای جلوگیری از اشعات مضر نور خورشید در نظر بگیریم. قرار دادن پرده‌های مناسب و در نظر گرفتن دستگاه‌هایی برای از بین بردن اشعات مضر در اینجا ایدهٔ بسیار خوبی است.

در کنار نور طبیعی، باید از نور مصنوعی نیز برای روشنایی فضا، به‌ویژه در ساعات تاریکی کمک بگیریم. نورپردازی با چراغ های LED توکار انتخاب بسیار مناسبی است. در نظر گرفتن حسگرهایی برای تغییر نور به آرامش بیشتر مراجعین و پرسنل کمک می‌کند. نورپردازی باید به نحوی انجام شود که جلوی ایجاد سایه در فضا گرفته شود. در برخی از فضاها نیاز به نور موضعی داریم. کمک گرفتن از افراد متخصص در این زمینه بسیار پیشنهاد می‌شود.

طراحی سقف اتاق پاکسازی پوست و مو

از آنجایی که مراجعین بیشتر زمان خود را روی تخت می‌گذرانند، باید برای طراحی سقف اهمیت بیشتری قائل شویم. کاشی‌های بدرنگ و کدر حس خوبی را به افراد منتقل نمی‌کند. انتخاب رنگ‌های ملایم مانند سبز و آبی باعث القای آرامش و امنیت به مراجعین می‌شود. همچنین می‌توانید حسگرهایی را برای تغییر نور LED در نظر بگیرید تا فضا نور کاملا مناسبی داشته باشد.

دیزاین اتاق پاکسازی پوست

معرفی برند در طراحی اتاق پاکسازی پوست

طراحی داخلی این روزها یکی از راه‌های ارائهٔ کسب و کار و خریدن اعتبار است. ایجاد یک محیط زیبا بهترین تبلیغ برای کار شما است. می‌توانید از رنگ‌های سازمانی هماهنگ با لوگوی خود برای طراحی کلینیک اتاق پوست و مو  استفاده کنید. استفاده از برچسب، چاپ و نقاشی دیواری نیز برای معرفی برند ایدهٔ خوبی است.

می‌توانید یک دیوار مناسب را برای معرفی کسب و کار خود در نظر بگیرید و ایده‌های مختلف را روی آن پیاده کنید. برای مثال قرار دادن قاب‌هایی از تصاویر لبخند مراجعین، می‌تواند ایدهٔ جالبی باشد.

تجهیزات مورد نیاز اتاق پاکسازی پوست (فیشیال)

برای دکوراسیون اتاق پوست مدرن، حتما لازم نیست تجهیزات گران‌قیمت و به‌روز داشته باشیم. با این حال اگر بودجهٔ شما کافی است، بهتر است به این موضوع توجه کنید. تجهیزات مورد استفاده در طراحی اتاق پاکسازی پوست عبارتند از:

  • سینک
  • دستگاه بخور پاکسازی پوست
  • لامپ ذره‌بینی
  • برس لایه‌بردار
  • ضدعفونی‌کننده UV
  • دستگاه استریل‌کننده اتوکلاو
  • دستگاه گالوانیک
  • دستگاه های‌فرکانسی
  • دستگاه لایه‌بردار پوست
  • کابینت حولهٔ گرم
  • ظرف موم
  • تخت چندمنظوره

در یک سمت اتاق صندلی، قفسه و چوب‌رختی برای نگهداری لوازم مراجعین در نظر بگیرید. هنگام چیدمان در طراحی اتاق پاکسازی پوست باید به تمام جزئیات توجه کنید. برای مثال تخت‌هایی را انتخاب کنید که دارای قابلیت تنظیم ارتفاع و کنترل الکتریکی باشند.

دستگاه تهویه هوا نیز از جمله الزامات مهم اتاق پاکسازی پوست است. هوا باید در اتاق به خوبی جریان داشته باشد. به‌ویژه بعد از تمیز کردن ظروف، بوی الکل در فضا می‌پیچد و این برای مراجعین بسیار ناخوشایند است.

درهای کشویی یا پارتیشن‌های متحرک بین اتاقک‌های درمان نیز انتخاب‌های خوبی برای طراحی اتاق پاکسازی پوست هستند. با این تجهیزات می‌توانید حریم خصوصی افراد را به خوبی حفظ کنید.

دکور اتاق پاکسازی پوست

کلام آخر

چیدمان و طراحی اتاق پاکسازی پوست شاید کاری ساده و بی‌تکلف به نظر برسد. اما با کمی جستجو در فضای اینترنت و مشاهده رقابت در این عرصه، متوجه اهمیت آن می‌شوید. در این مقاله نکات مهمی برای طراحی و دکوراسیون سالن پاکسازی پوست ارائه شده است. اما در کنار آن پیشنهاد می‌کنیم که حتما از افراد متخصص و مجرب در زمینه طراحی داخلی کمک بگیرید.

تیم طراحی شرکت معماری شیپ با سابقه چندین ساله در طراحی داخلی مطب، فضاهای درمانی، اداری و … می‌تواند در این زمینه راهنمای شما باشد. طراحان جوان با تکیه بر دانش روز و آشنایی با ترندهای طراحی می‌توانند با توجه به سبک مورد نظر شما، بهترین طراحی را ارائه دهند.