طراحی معماری ساختمان تجاری کیف چرمی Flagship

81

سایمون یک برند و تولید کننده کیف چرم با کیفیت بالا در کره جنوبی است و از تولیدکنندگان اصلی کیف های دستی لوکس محسوب می شود که به مدت 30 سال برای برندهای معروف Burberry، Michael Kors، Coach و سایر برندهای مطرح کار کرده است. بر این اساس شرکت کیف سایمون، فروشگاه و ساختمان تجاری خود را در مرکز تجاری سئول در منطقه پارک دوسن تاسیس کرد. این مرکز تجاری با عنوان مغازه های لوکس و رستوران های بین المللی شناخته می شود. 

مدیران شرکت سایمون امیدوارند با ساختمان تجاری “0914”، ارش برند خود را در زمینه تولید با کیفیت کیف های دستی چرمی دو چندان کنند به همین برای طراحی و اجرا ساختمان، از شرکت های معماری دعوت به رقابت کردند.

طراحی نما فروشگاه کیف

معماران TRU + Eho در  رقابت طراحی دعوت شده و جایزه اول را به دست آوردند. بر اساس گفته معماران، برای یک  شرکت با نام تجاری جدید که دارای تخصص طولانی در زمینه تولید کیف چرم می باشد، داشتن یک ساختمان تجاری، مشابه دهکده ای برای تعامل با دنیا می باشد  و طرح از یک باکس مطرح شد و به خانه های برای نمایش محصولات جدید، صنایع دستی و معرفی هنرمندان رسید.

از ویژگی های اصلی این ساختمان تجاری، علاوه بر معرفی و خرید کالاها این است که در واقع اینجا دهکده ای است که صنعتگران قدیمی چرم با طراحان در حال رشد (مدرن) با هم مشارکت و همکاری می‌کنند. مفهوم “دهکده همکاری” در راستای سیاست تجاری سایمون است که از هنرمندان در حال پیشرفت حمایت کرده و خلاقیت هنری را در طراحی و ساخت کیف های دستی منعکس می کند.

طراجی نمای ساختمان تصویری از یک دهکده با خانه های کوچک در یک پوسته نشان می دهد و با تضاد بین یک پوسته سفید خالص با خانه های آجری تاکید کانسپت را دو چندان کرده است، رنگ و بافت بکار رفته همکاری بین مدرن و سنتی را تقویت و موثر می داند. نمای ساختمان تجاری سایمون به صورت خانه های با فرم سه گوش ، در خلاف جهت و به سمت فضای داخلی کشیده می شود که افراد به   فضای فروشگاه ها و استودیوها دعوت می نماید.

جایزه افتخار در طراحی معماری  Honorable Mention in Architectural Design

موقعیت : سئول، جمهوری کره

شرکت معماری : Tru Architects

معمار : Sungik Cho(Hongik Univ, TRU Architects) + Ho Lee

تیم طراحی:  Jeil Choi, Junho Park, Kyungok Yoon, Jaeyoung Joo, Kiwon Oh,  Jungyoon Kim

کارفرما: Simone Ltd

طراحی نما فروشگاه کیف

طراحی نما فروشگاه کیف

طراحی نما فروشگاه کیف

طراحی نما فروشگاه کیف

 

منبع : شرکت طراحی معماری شیپ