شرکت Protech

کارفرما

آقای روغنی - شرکت دوربین مداربسته PROTECH

نوع

اداری

موقعیت مکانی

تهران، خیابان ولیعصر

متراژ (متر مربع)

سال طراحی

1392

تیم طراحی

گروه طراحی شیپ

تیم اجرایی

طراحی و بازسازی فضای اداری شرکت Protech

سازمان‌دهی فضایی یکی از اصول مهم در طراحی داخلی اداری محسوب می‌شود. نحوه ارتباط و تعامل بین کارمندان در راس این عامل قرار دارد. ایجاد فضاهایی جداگانه اما دارای حریم خصوصی مجزا در طراحی دکوراسیون اداری حرف اول را می‌زند. چرا که کارمندان نیاز دارند در محیطی امن و بدون مزاحمت به کارهای روزمره خود بپردازند. از طرفی مدیریت مجموعه باید بتواند عملکرد کارکنان را زیر نظر داشته و به راحتی با آنها در ارتباط باشد. در ادامه توضیحات طراحان شرکت معماری شیپ را در رابطه با طراحی داخلی شرکت Protech خواهید خواند.
نحوه بازسازی و تفکیک فضاها

در پروژه شرکت پروتک با تکیه بر اصل سازمان‌دهی فضاها و با توجه به این که فضای پیش از بازسازی فضایی بسته با اتاق‌هایی کوچک بود، کلیه تیغه‌های میانی تا جایی که ستون‌ها امکان این امر را به ما می‌داد تخریب شدند. پس از آن طراحی این محیط اداری بر اساس فضایی مسطح انجام شد. به این صورت در عین ایجاد تعاملات درست بین بخش‌های مختلف، کلیه‌ی فضاها از حریم خصوصی خود برخوردار هستند.

رنگ مورد استفاده در طراحی داخلی فضای اداری

از آن جا که رنگ سازمانی این شرکت قرمز بود سعی شد تا از ترکیب این رنگ در کنار سفید و رنگ گردویی استفاده شود. در واقع در فضای کارمندی، رنگ قرمز به شکل محدود و رندم در درب‌های کمدها به کار گرفته شده. جنبه‌ی تعادل در ترکیب‌بندی رنگ‌ها به خوبی در طراحی داخلی این فضا دیده می‌شود. چرا که نشانه‌ای از اغراق و ناهمانگی در آن دیده نشده و هارمونی رنگی به خوبی رعایت شده است.

تفکیک فضاها در طراحی داخلی اداری

فضاهای اداری از بخش‌های متنوعی تشکبل شده‌اند که هر کدام از آنها استانداردهای طراحی ویژه‌ی خود را دارند. تفکیک فضاها در یک اداره این روزها بیشتر توسط پارتیشن اداری انجام می‌شود. پارتیشن‌های اداری با طرح‌های متنوع و زیبایی که دارند، علاوه بر جداسازی فضاها به جذابیت بصری فضای کار نیز اضافه می‌کنند.

در طراحی این پروژه، فضا به بخش‌های مختلف کارمندی، کنفرانس، مدیریت و انتظار تقسیم شده و برای هر بخش کاربری مجزایی تعریف شده است. علاوه بر این جداسازی، با استفاده از طراحی و اجرای پارتیشن‌ اداری که حجم بیشتر آن را شیشه تشکیل می‌دهد، امکان برقرای ارتباط بین افراد و پیوند بین فضاها ایجاد شده است.

طراحی داخلی اتاق کنفرانس

اتاق کنفرانس در واقع به عنوان بخشی برای معرفی محصولات (دوربین‌های مدار بسته) در نظر گرفته شده است. در اتاق کنفرانس جلسات زیادی برگزار شده و افراد زیادی به آن مراجعه می‌کنند. بنابراین لازم است طراحی آن جذاب و مطابق با استانداردهای معمول انجام شود.
در طراحی این مجموعه اداری، اتاق کنفرانس به صورت یک حجم مجزا در نظر گرفته شده که با ایجاد یک حجم MDF گردویی که تا داخل سقف ادامه دارد از یک طرف و فلاور باکس‌هایی با اختلاف سطح از روی زمین، از طرف دیگر، روی این بخش تاکید شده است. تلاش بر این بود که این فضا به نحوی از سایر فضاها متمایز ‌شود و به این شکل در این کار موفق شدیم.

طراحی اتاق مدیریت

طراحی اتاق مدیریت نیز از مراحل سخت طراحی داخلی اداری محسوب می‌شود. طراحی این فضا معمولاً با ویژگی‌های متفاوت و منحصر به فردی نسبت با سایر فضاها انجام می‌شود.
اتاق مدیریت در این طراحی با یک پارتیشن شیشه‌ای سرتاسری از بخش کارمندان جدا شده است. از نکات جالب برای طراحی این بخش میتوان گفت که با یک شید (کرکره) می‌توانیم آن را به فضایی خصوصی تبدیل کنیم. به این شکل با بالا بردن شید، کنترل کارمندان و رفت و آمدهای آنها برای مدیر امکان‌پذیر می‌شود.

طراحی فضای انتظار

در قسمت انتظار، فضایی برای منشی و فایلینگ جهت بایگانی در نظر گرفته شده است. در این قسمت نیمکت‌هایی که برای انتظار طراحی شده بود به صورت باکسی تا زیر میز منشی امتداد پیدا کردند و در واقع این حجم از سمت دیگر، در طول راهرو نیز در امتداد دیواره پارتیشن و متصل به آن تا لبه انتهایی دیواره کشیده ‌شد. در طراحی این فضای اداری حجم‌هایی به این شکل و تقریباً با ضخامت یکسان هم در دیواره‌ها و هم در سقف دیده می‌شوند.

بهره‌گیری از گل و گیاه در طراحی داخلی اداری

از دیگر موارد طراحی این پروژه می توان به استفاده از گیاه اشاره کرد. بهره‌گیری از گیاهان در طراحی داخلی اداری کمک می‌کند که حالت خشک و رسمی این فضاها تغییر کند. در این قسمت، که در واقع محل نمایش محصولات شرکت و فضای اصلی رفت و آمد است، سعی شد تا با استفاده از رنگ سبز گیاهان، جلوه‌ای ویژه به این فضا داده شود. میز کنفرانس داخل اتاق از ترکیب MDF و شیشه طراحی شده است و صندلی‌های کنفرانس با رنگ قرمز، بر هویت این رنگ و لوگوی این شرکت تاکید می‌کند.

 

صفحه اصلیمقالاتپروژه‌هاتماس با ما