شرکت دیجی سایت

کارفرما

آقای لشکری

نوع

اداری

موقعیت مکانی

تهران، میرداماد

متراژ (متر مربع)

سال طراحی

1389

تیم طراحی

گروه طراحی شیپ

تیم اجرایی

گروه طراحی شیپ

طراحی داخلی فضای اداری شرکت دیجی سایت

طراحی داخلی فضای اداری با توجه به سبک زندگی امروزی که افراد زمان بیشتری را در فضای کاری خود سپری می‌کنند اهمیت بیشتری دارد. بدین منظور و در راستای بهبود کارایی کارمندان و بالا رفتن راندمان کاری و ایجاد فضایی دلنشین باید به طراحی دکوراسیون داخلی توجه بیشتری شود.

برای آغاز پروژه باید بودجه‌ی خود را در نظر بگیرید. برای این کار می‌توانید پرس و جوهایی از متخصصین این کار داشته باشید. بعد از آن خواهید فهمید تا چه حد دستتان برای ایجاد تغییرات باز است. سپس وقت سپردن کار طراحی به یک متخصص می‌رسد.

برای این کار باید امکانات موجود را در نظر گرفته و دنبال یک تیم طراحی خوب باشید که در اجرای دکوراسیون داخلی فضای اداری تجربه کافی را داشته باشد. می‌توانید با داشتن برنامه‌ریزی مناسب و کمک گرفتن از مدیر پروژه در حین بازسازی، به فعالیت‌های کاری خود ادامه دهید. همچنین لازم است با مدیر پروژه در تماس باشید تا او شما را در جریان تغییرات قرار داده و ایرادات و تأخیرات ممکن را به اطلاع‌تان برساند.

لازم است به تیم طراحی اعتماد داشته و پذیرای پیشنهادات و ابتکارات آنان باشید. چرا که یک شرکت طراحی معتبر مانند شرکت معماری شیپ ، در زمینه‌ی طراحی داخلی، اجرا و بازسازی فضای اداری تجربه‌هایی داشته و با شرایط مشابهی مواجه بوده است. با در نظر گرفتن این موارد باید نیازهای خود را برای طراح شرح داده و به دنبال کسب نتیجه‌ی مورد نظرتان باشید.

سبک طراحی داخلی فضای اداری

در طراحی داخلی فضای اداری فعالیت‌هایی که در آن انجام می‌شود بسیار با اهمیت است و پیشینه شرکت و تعداد ارباب رجوع نیز در فرآیند طراحی تاثیرگذار هستند. بنابراین بنا به درخواست کارفرما در طراحی و بازسازی این واحد اداری، فضایی برای انتظار در سبکی مدرن طراحی کردیم تا با استفاده از پارتیشن‌هایی از جنس ام دی اف بر روی دیوار بخش انتظار و متصل کردن این پارتیشن به زمین با چرخشی نود درجه‌ای به عنوان میز و صندلی برای ارباب رجوع تلاش نمودیم تا به نحوی فضای دلپذیر را برای آنها ایجاد کنیم.

رنگ و بافت مورد استفاده در دکوراسیون داخلی اداری

از موارد دیگر حائز اهمیت در طراحی این پروژه اداری رنگ و بافت استفاده شده در آن است. استفاده از رنگ‌ها و بافت‌های متناسب با فضای اداری، کمک شایانی در جهت دستیابی به فضای مطلوب کاری می‌کند.

استفاده از رنگ کرم و قهوه‌ای به دلیل خاصیت انرژی بخشی و استواری در فضای اداری توصیه می‌شود. با توجه به اینکه در این پروژه از دیوارها برای فایلینگ استفاده می‌شد و رنگ غالب کرم و قهوه‌ای برای آنها در نظر گرفته شده بود، برای اینکه این ترکیب رنگ باعث تکراری شدن محیط نشود سعی شد از کاغذ دیواری در بعضی نقاط استفاده شود. تا بدین ترتیب تاثیر رنگ‌ها بر مراجعه کنندگان و کارمندان بیشتر به چشم بیاید.

البته لازم به ذکر است به جز کاغذ دیواری، در بخشی از سالن آجر دکوراتیو سفید استفاده شد. آجر دکوراتیو بی شک یکی از دوست داشتنی ترین مصالح ساختمانی می‌باشد و حضور آن در دکوراسیون داخلی سادگی و زیبایی خاصی به فضای اداری می‌بخشد.

طراحی کف و انتخاب کفپوش مناسب فضای اداری

در محیط اداری، کارها نیازمند به تمرکز بالایی هستند و باید در محیطی آرام انجام گرفته شوند. امروزه از کف‌پوش های پی وی سی که مخففPolyvinyl Chloride است برای فضاهای اداری و تجاری بیشتر استفاده می‌شود تا در مقابل شستشوی مداوم کف مقاوم باشند. به جز مقاومت بالا و قیمت مناسب در مقایسه با پارکت و لمینیت، می‌توان به عایق صوتی و حرارتی بودن این کفپوش نیز اشاره کرد.

بی شک در محیط اداری رفت و آمد بسیار بیشتر از فضاهای مسکونی است و به همین دلیل استفاده از کفپوش مناسب بسیار حائز اهمیت است و به همین دلیل در بازسازی واحد اداری دیجی سایت از این کفپوش به عنوان بهترین گزینه استفاده شد.

نقش مبلمان و تجهیزات دکوراتیو در طراحی و بازسازی فضای اداری

از دیگر موارد قابل توجه در بازسازی این واحد اداری می‌توان به نقش مبلمان اداری در طراحی این فضا اشاره کرد. استفاده از رنگ‌های کرم و قهوه‌ای برای روکش ام دی اف میزها و صندلی‌های چرخ‌دار باعث شد تا این فضا به نوعی به عنوان یک طرح مدرن شناخته شود. علاوه بر رنگ‌ها، چیدمان این مبلمان‌ها نیز باید به صورتی می‌بود که کارمندان بتوانند از فایلنیگ‌های روی دیوار به راحتی استفاده کنند.

البته برای خارج کردن فضا از یکنواختی تصمیم گرفتیم تا با استفاده از دیوار پوش‌های PVC که فایلنیگ‌ها روی آن قرار گرفته اند، اتصالی را بین سقف و دیوارها ایجاد کنیم تا به زیبایی محیط نیز افزوده شود.

طراحی داخلی اتاق مدیریت

طراحی اتاق مدیریت از آن جهت اهمیت دارد که به نوعی نشان‌دهنده‌ی اعتبار شرکت و جایگاه اجتماعی آن است. چرا که مهم‌ترین جلسات در این مکان برگزار شده و افراد مهمی به آن رفت و آمد دارند.

در طراحی اتاق مدیریت در این پروژه، گروه طراحی شیپ تلاش نمود تا با استفاده از دیوار پوش‌هایی از جنس PVC به رنگ سبز، جلوه خاص دیگری به این بخش بدهد.
علاوه بر رنگ سبز دیوار پوش‌های استفاده شده در اتاق ریاست، می توان به نور موضعی روی دیوار برای جلب توجه بیشتر اشاره کرد.
استفاده از کناف در فضاهای اداری بسیار پر کاربرد است، چرا که به منظور نورپردازی استاندارد و مناسب و عبور تاسیسات الکتریکی در فضاهای اداری از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

طراحی سقف فضای اداری

طراحی سقف دفاتر کار اداری به خصوص فضاهایی که ارباب رجوع دارند بسیار با اهمیت است. تاثیر زیبایی سقف‌های کناف با نور خطی، مخفی و اکسپوز بر روی هر مراجعه کننده‌ای که برای اولین بار وارد فضای جدید می‌شود تاثیر می‌گذارد. بنا بر همین دلایل طراحان داخلی شیپ تصمیم گرفتند تا از باکس‌هایی از جنس کناف که دیوارها و سقف‌ها را به هم متصل می‌کنند و نشان‌دهنده اتصال و امتداد در طراحی این فضا هستند، استفاده کنند.

اهمیت نورپردازی در طراحی داخلی فضای اداری

علاوه بر اهمیت سقف‌ها در طراحی داخلی فضای اداری ، نورپردازی هم در محیط اداری نقش بسزایی دارد. باید تا حد امکان از ایجاد سایه‌های مزاحم پرهیز کرده و گوشه‌های تاریک فضا را بشناسیم.
شناختن جهت نورگیری ساختمان و فضاهایی که بیشتر نور مزاحم دارند نیز حائز اهمیت است. چرا که کارمندان در طول روز در این مکان به سر می‌برند و نور مزاحم وقتی روی مانیتورها یا اوراق اداری می‌افتد، آزاردهنده است. از طرفی فضای تاریک و تیره هم باعث خواب‌آلودگی و کسالت می‌شود. به همین منظور باید تدابیری برای داشتن حداقل نور مزاحم و حداکثر استفاده از نور طبیعی بیندیشیم. اما در کنار استفاده از نور طبیعی روز، خوب است از نورپردازی مصنوعی به عنوان مکمل کمک بگیریم.

در این پروژه طراحان با پرهیز از نورپردازی تکراری و استفاده کردن از نورهای مخفی به صورت خلاقانه فضایی زیبا و پویا متناسب با فضای اداری ایجاد کرده‌اند. به این ترتیب و با در نظر گرفتن همین نکات ساده می‌توانیم فضای کاری پرانرژی و زیبایی داشته باشیم تا در طول کار کمتر احساس خستگی و کسالت کنیم.

صفحه اصلیمقالاتپروژه‌هاتماس با ما