اتاق بازرگانی تهران

کارفرما

اتاق بازرگانی تهران

نوع

اداری

موقعیت مکانی

تهران، وزرا

متراژ (متر مربع)

سال طراحی

1396

تیم طراحی

گروه طراحی شیپ

تیم اجرایی

گروه طراحی شیپ

طراحی داخلی اداری می تواند رویکردهای متنوعی داشته باشد. برای مثال در برخی فضاهای به خصوص مانند لابی، نیاز است که طراحی منحصر به فردی داشته باشیم. طراحی لابی اتاق بازرگانی تهران توسط شرکت معماری شیپ انجام شده است. در ادامه توضیحات طراحان را در مورد نحوه پیشبرد پروژه و اقدامات طراحی خواهید خواند.

تفاوت طراحی لابی اداری در طبقه همکف با طبقات بالا

وقتی یک شخص وارد فضای اداری میشود، اولین چیزی که به چشمش می آید لابی است. برای سازمان های دولتی و شرکت های مهم، لابی تنها در طبقه همکف و برای کنترل مراجعین محترم نیست. بلکه به صورت معمول در طبقه مدیران ارشد نیز فضایی برای انتظار و دسترسی به فضاهای مختلف وجود دارد که به آن هم میتوان لابی گفت.

بی تردید نقش اصلی این لابی ایجاد نقطه مشترک بین فضاهای داخلی آن طبقه است و ارباب رجوع به محض ورود به آن باید تصمیم بگیرند که به کدام سمت باید حرکت کنند و یا بر حسب زمان موجود دقایقی را در فضای نشیمن آن طبقه سپری کنند تا بدین وسیله بتوانند در ساعت از پیش تعیین شده با مسئول مورد نظر به گفتگو بنشینند.

به صورت معمول در فضای لابی که در طبقه همکف قراردارد یک بخش منشی و یا اطلاعات وجود دارد که افراد با مراجعه به آنان راهنمایی می شوند. ولی در لابی طبقات فوقانی به دلیل گذشتن افراد از این فیلتر، دیگر نیازی به وجود آن احساس نمیشود و طراحی فضایی شیک و منحصر به فرد برای آن بخش کافی است.

طراحی لابی اداری به سبک نئوکلاسیک

در طراحی این لابی اداری طراحان شیپ با استفاده از رنگ ها و متریال های زیبا و لاکچری، این قسمت از ساختمان را به صورت زیبایی بازسازی کردند. به نحوی که هر بیننده ای با دیدن این شکوه و زیبایی به وجد می آید. سبک نئو کلاسیک یکی از بهترین سبک های معماری برای به رخ کشیدن ابهت و جایگاه هر فضا است. این سبک طراحی به نحوی برگرفته شده از دو سبک مدرن و کلاسیک است که با ایجاد تغییراتی در آن، یک فضای کهنه و قدیمی را می توان به صورتی بسیار با وقار و با شکوه جلوه داد. این سبک در طراحی داخلی اداری و به خصوص فضای لابی، طرفداران زیادی دارد.

نقش متریال و نورپردازی در طراحی لابی اداری

برای طراحی لابی اداری به سبک نئوکلاسیک، تنها استفاده از مبلمان شیک و سنگ تراورتن به عنوان متریال اصلی کافی نیست. لازم است از نور پردازی های مخفی برای سقف های کاذب ایجاد شده به وسیله کناف استفاده شود تا به نوعی مدرن بودن آن را به رخ بیننده بکشاند.

برای طراحی دکوراسیون داخلی ، طراحان شیپ از متریال هایی مانند موکت با رنگ کرم استفاده کردند که برگرفته از سبک کلاسیک است و از متریال های مورد نیاز برای این سبک محسوب می شود. به این طریق توانستند از ایجاد سرو صدای ناشی از رفت و آمد افراد در این راهرو بکاهند.

بی تردید موکت مرغوب، باعث ایجاد فضایی آکوستیک می شود و خود به تنهایی می تواند از میزان آلودگی صوتی ایجاد شده در فضا بکاهد. از دیگر موارد استفاده از سبک کلاسیک در این طراحی، می توان به سنگ تراورتن به عنوان دیوارپوش برای بعضی از بخش ها اشاره کرد که خود به نحوی نمایانگر تفکیک فضاها و درب های ورودی مورد نیاز آنها از هم است. برای اجرای این دیوارپوش، طراحان شیپ از چوب به عنوان متریالی برای ایجاد قاب دور آن استفاده کردند تا هماهنگی زیبایی میان قرنیز، قاب دور سنگ و چهارچوب درب ایجاد شود و حس حرکت را در فضا از بین نبرند.

ایجاد جذابیت‌ و جلوه های بصری در طراحی داخلی اداری

بی تردید استفاده از سنگ براق به عنوان دیوارپوش، می تواند عنصری به عنوان رفلکت دهنده اتفاقات در محیط نیز باشد. ما نیز از این خصوصیت این متریال استفاده کردیم تا با استفاده از آن، نورپردازی های مخفی صورت گرفته در سقف و رفلکت آنها را بیشتر جلوه دهیم. همچنین برای درب ورودی سالن جلسات در این طبقه، از گیاهان مصنوعی استفاده شد تا مراجعه کنندگان در حین انتظار در این بخش از ساختمان با محیطی زیباتر و پویاتر رو به رو باشند و از ایجاد کسلی در این محیط به وسیله گیاهان طبیعی و مصنوعی استفاده شده کاسته شود.

صفحه اصلیمقالاتپروژه‌هاتماس با ما