طراحی ورودی مجتمع تجاری شیراز ونک

کارفرما

مجتمع تجاری شیراز ونک

نوع

تجاری فرهنگی ورزشی

موقعیت مکانی

تهران، ملاصدرا-شیراز جنوبی

متراژ (متر مربع)

سال طراحی

1392

تیم طراحی

گروه طراحی شیپ

تیم اجرایی

طراحی ورودی مجتمع تجاری

طراحی داخلی تجاری به لحاظ موقعیت اقتصادی که برای هرمکانی ایجاد می کند، دارای اصول مهمی است. طراحی داخلی پاساژ و یا حتی مغازه ها می تواند دارای المان های ساده و یا پیچیده طراحی باشد که روند رشد یک فضای تجاری را ارتقاء دهد. طراحی داخلی مرکز تجاری و واحدهای آن بستگی به موقعیت پروژه یا طرح کل مجموعه دارد. محدوده خیابان ملاصدرا – شیراز جنوبی به عنوان مرکزی برای فروش اجناس و مصالح ساختمانی و بهداشتی محسوب میشود و فروشگاههای متفاوتی در این عرصه و مابقی مصالح ساختمانی یا تزیینی فعالیت میکنند. مجتمع تجاری شیراز ونک پاساژی قدیمی در این منطقه محسوب می شود که با توجه به تنوع در محصولات فروشگاهها و نوع چیدمان و نمایش محصولات به شکل سنتی، تمامی راهروهای اصلی در واقع به صورت ویترینی برای پرزنت کردن محصولات استفاده می شود که خود باعث شده تا این فضا را شلوغتر و نامرتب تر جلوه دهد و ظاهری ناخوشایند را به خصوص برای بخش ورودی مراجعه کنندگان ایجاد کند. لذا با توجه به هماهنگی های صورت گرفته با مدیریت این مجموعه، تصمیم بر آن شد که با طراحی متفاوت برای این بخش ورودی، فضاها را به صورت زیباتر جلوه دهیم. برای طراحی این بخش توسط گروه طراحی داخلی شیپ، به جز ایجاد بخش ها و محدوده های مشخص برای مغازه داران، تلاش نمودیم تا با استفاده از طراحی المان های زیبا مورد نظر آنها، محصولات شان را برای پرزنت کردن به صورت شوروم حاضر کرده تا با ورود مشتریان به این بخش از پاساژ، به جای توجه کردن به دیگر بخش ها به سمت زیبایی محصولات در این بخش مجذوب شوند. به جز بخش بندی و ایجاد فضاهای مورد نیاز برای طراحی مغازه ها، از عنصر نورپردازی و سقف کناف به عنوان عناصری جدید برای داشتن فضای متفاوت برای این راهرو استفاده کردیم. بی شک وجود روشنایی برای هر شخص، حس اعتماد را ایجاد می کند و آنها را به آن بخش از ساختمان دعوت می کند. برای طراحی سقف راهروهای پاساژ، گروه طراحی داخلی و معماری شیپ از عنصر حرکت و امتداد به عنوان کانسپت طراحی استفاده کرد تا مشتریان را بدین وسیله به گردش در این بخش از ساختمان دعوت نماید.

صفحه اصلیمقالاتپروژه‌هاتماس با ما