طلافروشی میخک

کارفرما

آقای دهنوی

نوع

تجاری فرهنگی ورزشی

موقعیت مکانی

تهران، ستارخان

متراژ (متر مربع)

50

سال طراحی

1394

تیم طراحی

گروه طراحی شیپ

تیم اجرایی

طراحی داخلی طلافروشی

با توجه به پیشرفت های صورت گرفته در عرصه معماری و بالا رفتن سطح توقع نسبت به زیبایی محیط اطراف خود، مردم توجه بیشتری به دکوراسیون داخلی مغازه ای که قصد خرید از آن را دارند میکنند. لذا این مهم باعث آن گردیده تا مغازه داران و کسبه به خصوص صنف زرگران نیز به فکر هزینه کردن برای مغازه خود نمایند. نحوه طراحی دکوراسیون طلا فروشی به قدری مهم است که حتی بر میزان فروش نیز تاثیر می گذارد و دکوراسیون طلا فروشی باید طوری طراحی شود تا قدرت این را داشته باشد که نظر عابرین و خریداران را به خود جلب کند. برای ایجاد این جلب توجه، طراحی ویترین و درخشندگی آن در نگاه اول بیشترین تاثیر را بر روی عابرین خواهد گذاشت. بی شک در بازار شلوغ و پرترافیک طلافروشان، اهمیت ویترین و چیدمان طلا در آن موضوعی است که توجه بیشتر به آن، باعث فروش و جلب نظر مشتریان بیشتر خواهد شد. ویترین اولین گام در رابطه با یک مغازه است که رابطه ای معنادار با سلیقه و نیاز مشتریان ایجاد می کند. برای طراحی ویترین، بی تردید اولین قدم انتخاب سبک معماری مورد نیاز برای دکوراسیون آن است. برای طراحی این مغازه 50 متری طلا فروشی، طراحان شیپ با توجه به سبک کار صاحبان این مشاغل و نیاز آنها، سبک کلاسیک و پرزرق و برق آن را به عنوان بهترین گزینه برای طراحی این فضا انتخاب کردند تا بدین وسیله همخوانی خاصی میان رنگ های دکوراسیون و زیورآلات (رنگ طلایی) ایجاد کنند.

زمانی که یک خریدار وارد فروشگاه جواهر فروشی می شود اولین چیزی که انتظارش را دارد، با کلاس و لوکس بودن محیط است. فروشگاههایی مانند زیور آلات فروشی باید به گونه ای طراحی بشوند که زیبا ترین کالکشن های جواهر آلات را در معرض نمایش بگذارند و طراحی آن محیط باید به گونه ای باشد که در خور و شایسته این محصولات باشد. در طراحی داخلی طلا فروشی ویترین ها که شامل ویترین جلو مغازه و قفسه بندی های داخل آن می باشد، در باید اصولی اساسی خاص آن کاربری را مد نظر گرفت. در طراحی این ویترین ها امنیت حرف اول را میزند زیرا طلا و جواهراتی که در این مغازه ها به فروش می رسند، بسیار قیمتی و لوکس هستند و در بیشتر این مغازه ها سعی می شود تا از شیشه های مقاوم و نشکن استفاده شود. برای طراحی کانتر واستند های نمایش طلافروشی، در بیشتر فروشگاههای تهران عموما، از چوب و یا ام دی اف استفاده می شود و طراحی دکوراسیون این مغازه نیز از این قانون مستثنی نبود. دکوراسیون داخلی مغازه و ویترین های آن باید مانند جواهرات آن بدرخشد تا بتواند نهایت تاثیر را بر روی مشتری بگذارد. برای رسیدن به این هدف تلاش نمودیم تا از متریال های زیبا با رنگ های طلایی، کرم و قهوه ای استفاده کنیم تا محیط را مانند جواهرات داخل آن روشن و براق جلوه دهیم. به جز طراحی پیشخوان و ویترین های مورد نیاز، برای تامین راحتی و آسایش مشتری، جایگذاری فضایی برای نشستن و استراحت را نیز برای این پروژه در نظر گرفتیم تا با استفاده از مبلمان کلاسیک و زیبای قرار گرفته در این فضا کمک حائز اهمیتی برای به رخ کشیدن این سبک و رسیدن به رنگ های طلایی مورد نیاز برای این فضا داشته باشیم.

بدون تردید نورپردازی در طراحی داخلی مغازه طلا فروشی اهمیت زیادی دارد. طراحی نور پردازی باید به گونه ای باشد تا علاوه بر تامین روشنایی مورد نیاز در محیط، درخشش و جذابیت جواهرات و محیط قرار گرفتن آنها را به بهترین نحو به نمایش بگذارد. اگر نور نامناسب و یا ناکافی باشد، جلوه جواهرات را کم کرده و زیبایی آنها را نیز تحت تاثیر می گذارد و بدین منظور طراحان شیپ تلاش نمودند تا با استفاده از قراردادن نور مخفی در سقف کاذب کار شده برای نشان دادن حریم بین فضای مشتری و فروشنده و همچنین هالوژن های بین آنها، بتوانند بیشترین نور را برای ایجاد امنیت و انتخاب توام با آرامش را برای مشتریان داشته باشند. بی شک نورپردازی بر روی دیوارهای ساده گچی، نمی تواند نشان دهنده لاکچری بودن فضا شود و این متریال ساده را، حتی در مغازه های خاروبار فروشی هم می توان یافت. برای داشتن محیطی متفاوت تلاش کردیم تا با استفاده از قاب های گچبری شده کلاسیک و کاغذ دیواری های ساده و طرح دار در داخل آنها، رفلکتی طلایی و متفاوت از نورپردازی داشته باشیم تا بدین وسیله توانسته باشیم معماری داخلی این فضا و رنگ های استفاده شده در آن را در ذهن مشتری حک کرده باشیم.

 

صفحه اصلیمقالاتپروژه‌هاتماس با ما