فروشگاه پوشاک زنانه گنجه

کارفرما

آقای مختاری

نوع

تجاری فرهنگی ورزشی

موقعیت مکانی

تهران، هفت تیر

متراژ (متر مربع)

سال طراحی

1387

تیم طراحی

گروه طراحی شیپ

تیم اجرایی

گروه طراحی

طراحی فروشگاه پوشاک زنانه کلاسیک

در طراحی دکوراسیون فروشگاه مخصوص بانوان، باید توجه بیشتری به طراحی و جزییات آن کرد زیرا طراحی بهتر و جزییات زیباتر می تواند فرصت بیشتری را برای جلب توجه ایجاد کند. مشتری برای ورود به یک فروشگاه، اول به ویترین آن نگاه می اندازد، پس بی تردید هر چقدر طراحی ویترین زیباتر باشد هزینه صرف شده هدر نمی رود و در اسرع وقت باز می گردد. در طراحی ویترین که اولین قدم در طراحی یک مغازه لباس فروشی است، بهترین کالاها را به صورت معمول در آن قرار می دهند و همین امر باعث شده تا طراحی ویترین به صورتی باشد که جذابیت آن را تا حد چشمگیری بالا ببرد و مشتریانی با هر سبک و سلیقه را به خود جذب کند.

یکی از راحت ترین روش ها برای به نمایش گذاشتن پوشاک در داخل یک مغازه استفاده ازسبک کلاسیک است. سبک کلاسیک نشان دهنده ارزش بالا و ایجاد کننده حس نوستالوژیک در افراد است و استفاده از این سبک معماری در فروشگاههای برند معروف  بسیار رایج است. در طراحی کلاسیک آشفتگی معنا ندارد. برای طراحی ویترین این فروشگاه پیش از اقدام به طراحی، سعی نمودیم تا از پیشینه این فروشگاه آگاه شویم و با داشتن اطلاعات بیشتر از این سبک استفاده کنیم. برای طراحی ویترین و تعادل بخشیدن بین آن و فضای داخلی مغازه از متریال MDF رنگ چوب به عنوان عنصری اصلی استفاده کردیم تا بدین وسیله توانسته باشیم هم از حس گرمی چوب استفاده کنیم و هم به راحتی بتوانیم سبک کلاسیک را برای این مغازه به نمایش بگذاریم تا برازنده لباس های مجلسی فاخر آن باشد. در طراحی دکوراسیون داخلی این مغازه، نحوه قرار دادن رگال ها و تعداد آنها بسیار مهم بود. زیرا بنا به فروش البسه گران در این مغازه، ترجیح فروشنده بر این بود که با طراحی کم ولی مفید، خریدار را به سمت رگال ها سوق دهیم و حتی اگر قصد خرید نداشته باشند با دیدن لباس های روی آنها به این مناطق جذب شوند.

از جمله موارد با اهمیت در طراحی دکوراسیون فروشگاه البسه، نورپردازی در آن است. بی تردید طراحی دکوراسیون بوتیک کوچک هر چقدر هم در طراحی ویترین و یا قفسه ها خلاقانه باشد بدون نور پردازی مناسب اصلا به چشم نمی آید. توجه به نورها چنان با اهمیت است که می تواند باعث شود تا مشتریان رنگ دلخواه لباس را به درستی تشخیص بدهند و سپس اقدام به خرید بکنند. از سوی دیگر نورپردازی مناسب سبب جذابیت فضا شده و احساس خوبی از ماندن در فضا برای افراد ایجاد می کند. برای نورپردازی فروشگاه پوشاک زنانه گنجه، از نور پردازی عمومی (نور مخفی) در وسط سقف استفاده کردیم تا بدین وسیله مشتریان به محض ورود به داخل مغازه حس اطمینان را در خود بیابندد و از نورهای موضعی در مناطق کناری که همان محل قرارگیری رگال ها و قفسه ها است، استفاده شد تا بدین صورت موقعیت های مهم تر و خاص تر را از سایر مکان ها تفکیک کنیم. در طراحی این دکوراسیون داخلی تلاش کردیم تا با قراردادن نورهای موضعی برای ورودی فروشگاه، اتاق پرو و پیشخوان سرویس به مشتریان، تفکیک فضاها را برای مشتری آسان کنیم.

اتاق پرو، فضایی است که خریداران در آن به تست لباس هایی که قصد خرید دارند می پردازند. در بیشتر فروشگاههای معتبر الویت این است که این فضاها در دید همگان نباشد تا مشتریان با خیال راحت تر بتوانند لباس های خود را تعویض کنند. ما نیز در طراحی فروشگاه گنجه از همان MDF رنگ چوب استفاده شده، برای تعبیه این فضا در پشت سر قفسه های کفش استفاده کردیم تا هم به نوعی این اتاق های پرو بانوان از دیدرس عموم به دور باشد و هم بهترین مکان ممکن در پلان را برای این بخش اختصاص داده باشیم.

صفحه اصلیمقالاتپروژه‌هاتماس با ما